Репост - крок до змін! Розкажіть друзям про журнал
Головна/Статті

Як Уряд В. Гройсмана навмисно саботує приватизацію та що криється «за прискоренням»

Корупціонер в Україні всеукраїнський журнал
84880

18.01.2018 року був прийнятий Закон України «Про приватизацію державного і комунального майна» і настав час з’ясувати, а що ж фактично змінив цей закон при проведенні приватизації саме у питанні передачі функцій управління підприємствами до органів приватизації після прийняття рішення про приватизацію державного підприємства (ДП) .

Даю пояснення: при проведенні приватизації після прийняття рішення про приватизацію державного підприємства орган управління (орган виконавчої влади) повинен передати функції управління цим підприємством до ФДМУ, тобто органом управління повинно стати ФДМУ. Прийом-передача підприємства це є практично початок приватизації і якщо підприємство не передається до ФДМУ, то далі приватизація ДП гальмується.

У попередньому Законі про приватизацію в ст. 12 було зазначено, що в місячний строк з моменту прийняття рішення про приватизацію майна державного підприємства орган, що здійснює управління майном цього підприємства, передає у встановленому порядку державним органам приватизації функції з управління цим майном. А порядок передачі визначається Постановою КМУ від 21.09.1998 року № 1482 та наказом ФДМУ від                            31.03.2000 року № 667, в яких встановлено місячний термін передачі та порядок утворення комісії з передачі і визначено перелік документів, необхідний для передачі.

ФДМУ в листі від 05.02.2018 надав інформацію, що за період з травня 2015 року по січень 2018 року не передано функції управління по 12 державним підприємствам, по яким було прийнято рішення про приватизацію: Мінінфраструктури по двом ДП, Мінагрополітики по шістьом ДП,  КМУ по одному ДП, Мінекономрозвитку по двом ДП та Державне агентство автомобільних доріг України по одному підприємству.

З інформації ФДМУ ми бачимо, що держслужбовці вказаних органів влади нахабно порушують вимоги законодавства і тим самим свої  конституційні обов’язки, конституційні права громадян та присягу держслужбовця. І в цьому переліку також є КМУ та ініціатор реформ Мінекономрозвитку, в якому за це питання відповідає М. Нефьодов.

Читач може подумати, що керівника Уряду В. Гройсмана про це не було проінформовано або він не володіє інформацією про порушення підлеглими Конституції, Законів України та присяги держслужбовця. Але згідно протоколу наради, яку проводив В. Гройсман 30.05.2017 року «строго» зазначено: Мінагрополітики, Мінекономрозвитку, Мінінфраструктури, Укравтодору забезпечити у триденний строк передачу до ФДМУ функції управління майном об’єктів державної власності, рішення про приватизацію яких прийнято та по яких строки передачі функцій порушено, міністрові КМУ О. Саєнко забезпечити контроль і координацію. І як бачимо всі підлеглі «злякалися» та досі не передали підприємства до ФДМУ, а О. Саєнко досі контролює, координує та досі ні одна посадова особа не покарана.

Щодо передачі управління по ДП «Світанок» (а це вже сьоме підприємство) стає зрозумілим, що Мінагрополітики «чемпіон по гальмуванню приватизації» знахабнів зовсім.  Річ у тому, що 29.11.2017 року РВ ФДМУ прийняв рішення про приватизацію ДП і таким чином 29.12.2017 року функції управління Мінагрополітики повинно було передати до РВ ФДМУ. У листі від 15.12.2017 Мінагрополітики зазначило, що воно в своїй діяльності не виконує, а враховує вимоги частини 2, 3 п. 3 Порядку передачі ЄМК ДП до сфери управління державних органів приватизації у зв’язку з прийняттям рішення про приватизацію, затвердженого наказом ФДМУ від 31.03.2000 № 667. З цього приводу я 25.12.2017 року подав заяву В. Гройсману щодо порушень чинного законодавства при передачі управління ДП «Світанок», тому що у ст. 116 Конституції України зазначено, що КМУ забезпечує виконання Конституції і законів України та прав громадянина, а Прем’єр-міністр керує роботу КМУ та на нього покладено координація та контроль за діяльністю членів та в свою чергу, контроль за передачею підприємств покладено на керівника органу управління. Але, в Секретаріаті КМУ є такий «держслужбовець» С. Конюхов – керівник управління по зверненням громадян, який надсилає мою заяву до розгляду в Мінагрополітики, тобто керівнику, який порушує законодавство, для «здійснення контролю над собою». Що це? — непрофесіоналізм С. Конюхова або вказівка В. Гройсмана по цьому питанню, але від цього держслужбовці Мінагрополітики нахабніють ще більше. Вони 31.01.2018 року надали відповідь, порушивши безліч моїх прав та вимог законодавства про звернення громадян, в якій (передача повинна була бути 29.12.2017 року) посилаються на обставини та на змінений зміст п. 12 Постанови КМУ від 21.09.1998 року № 1482, зміни якого вступили в силу 20.01.2018 року, тобто фактично через місяць, коли Мінагрополітики повинно було передати ДП «Світанок» до ФДМУ.  А в цей час за перше півріччя (відповідно до даних Мінекономрозвитку) кредиторська заборгованість ДП «Світанок» зросла (у 12 разів!!!!!!)  з 531 тис. грн до 6 млн 44 тис. грн. і це при тому, що ДП «Світанок» не обробляє самотужки свої земельні ділянки, а здає їх «протизаконно» для обробки іншому підприємству.

Ось такі речі відбуваються при приватизації, а щодо Мінагрополітики то неодноразово надавалася інформація, що М. Мартинюк це «своя» людина  В. Гройсмана.

З виступів В. Гройсмана про тотальну корупцію у державному секторі економіки всім вже мабуть зрозуміло, що управління не передаються до ФДМУ, тому що саме Міністерства призначили «своїх» керівників, налагодили «корупційні схеми» (по словам В. Гройсмана), зацікавлені гальмувати приватизацію та відчувають при цьому повну безкарність.

Так виникають логічні питання: підлеглі В. Гройсмана просто вважають керівника Уряду «пустим місцем» або керівник Уряду не спроможний виконувати свої обов’язки, чи вони усі «в темі»?.

А що ж по цьому питанню наші «реформатори», які самі є порушниками Конституції та законодавства України, визначили у новому Законі про приватизацію? У статті 12 нового Закону зазначено, що у місячний строк з моменту прийняття рішення про приватизацію органами управління передаються до ФДМУ функції з управління. Тож, зазначена така сама норма та строки, але далі цікавіше: «У разі непередачі об’єкта державної власності в установлений строк рішення про передачу такого об’єкта державної власності приймає КМУ. Проект зазначеного рішення КМУ готує ФДМУ».

Тобто, ці «реформатори» допускають та дозволяють органам державної влади безкарно не виконувати Конституцію та Закон України і чітко визначають, що для «вирішення» цього питання треба звертатися до КМУ.

Тому фактично приватизація гальмувалася самим Урядом В. Гройсмана, а не «поганим» законом. Новий закон нічого не міняє у цьому питанні, окрім того, що забезпечив безкарність за порушення строків передачі підприємств до ФДМУ, і з ким і як «вирішувати» це питання.

І не потрібно бути фахівцем у приватизації, щоб зрозуміти, що поки не буде виконуватися держслужбовцями Конституція і закони України, буде безкарно порушуватися ними присяга держслужбовця, Прем’єр-міністр не почне виконувати свої обов’язки по координації та контролю членів КМУ та керівників ЦОВВ – то і вимоги прийнятого нового закону про приватизацію само по собі не прискорять приватизацію та не знищать корупційні схеми у державному секторі економіки.

Качур Д. М. член Громадської ради при ФДМУ, експерт з питань приватизації 09.02.2018 р

Поділиться в соціальних мережах: