11.02.202060350
Приватизація проходить і повинна проходити відповідно до діючого законодавства України.
Звертаю увагу всіх суб’єктів приватизації, а саме покупців, що зацікавлені у придбанні об’єкту приватизації як ЄМК:
«Закон України „Про приватизацію державного і комунального майна“ — стаття 28. Правонаступництво власників
Особи, які придбали державні або комунальні підприємства як єдині майнові комплекси, є правонаступниками їх майнових прав (крім права постійного користування земельною ділянкою) і обов’язків відповідно до умов договору між продавцем і покупцем та законодавства України.»
Як вбачається з цієї статті, покупець ЄМК втрачає право постійного користування земельною ділянкою ДП та має загальне право на отримання земельної ділянки для обслуговування придбаного ЄМК за рішенням відповідного органу влади.
Ще гірші наслідки для покупця та особливо для громадян при продажі сільськогосподарських державних підприємств, як ЄМК.
У частині 3 ст. 24 Земельного Кодексу України зазначено, що у разі ліквідації державного підприємства землі, які перебувають у їх постійному користуванні, за рішенням відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, переводяться до земель запасу або надаються іншим громадянам та юридичним особам для використання за їх цільовим призначенням.
В зв’язку з тим, що після продажу ЄМК (а це перелік майна ДП) державне підприємство, майно якого продано у вигляді ЄМК, підлягає ліквідації і тому землі сільськогосподарських державних підприємств переводяться до земель запасу і там вже «царює» Геокадастр і всі знають у чиїх інтересах. Тому інвестор-покупець, придбавши майно сільгосппризначення, буде вимушений на загальних умовах вирішувати питання користування земельними ділянками, які знаходилися у постійному користуванні ДП.
А громадяни, які зазначені у ст. 25 Земельного Кодексу України та у порядку зазначеного у п. б. ч.3 ст.116 і в цій статті ЗКУ, втрачають своє право на безоплатну передачу земельних ділянок у власність у разі одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних сільськогосподарських підприємств.
Бентежить дві речі від фахівців ФДМУ під керуванням Д. Сенниченко, а саме:
Перше. ФДМУ надає більш розширену інформацію про об’єкт приватизації, але при цьому зазначає відомості про земельні ділянки при продажі, як ЄМК. Наприклад, при продажі «Тульчинського виробничого підприємства по племінній справі в тваринництві центральний апарат ФДМУ зазначає про права користування земельними ділянками площею 112,2913 га.
Виникає питання, це для введення в оману покупців чи по причині відсутності у працівників ФДМУ фахових знань про наслідки приватизації?
В цьому питанні більш професійними та чесним виглядають фахівці РВ по Вінницькій та Хмельницькій областях. В інформаційному повідомленню про продаж зазначеного ЄМК, яке готували фахівці цього РВ, зазначено також відомості про земельні ділянки, але у розділі «Про умови продажу» зазначено: покупець є правонаступником усіх майнових прав та обов’язків приватизованого підприємства, крім права постійного користування земельними ділянками.
Друге. Як легко держслужбовці ФДМУ, які повинні діяти в інтересах Держави та громадян, позбавляють громадян безоплатного отримання земельних ділянок внаслідок приватизації ДП.
Виникає питання: а чи існує шлях окрім продажу у вигляді ЄМК для привабливості приватизації сільськогосподарських державних підприємств та для збереження прав громадян на отримання земельної ділянки внаслідок приватизації ДП?
Для цього читаємо ч. 6 ст. 17 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна»: «Утворене відповідно до цієї статті господарське товариство є правонаступником підприємства, що приватизується».
Тобто, тільки у разі перетворення ДП в АТ покупець придбає акції акціонерного товариства, на яке були переоформлені акти постійного користування та далі оформить договори оренди в межах актів, і у випадку сільгосппідприємств — громадяни отримають право на отримання у власність земельної ділянки внаслідок приватизації підприємства та громадяни укладуть договори оренди вже своїх земельних ділянок з приватизованим АТ.
Але, нова команда фахівців ФДМУ під керуванням Д. Сенниченко «боїться як чорт ладану» перетворення ДП в АТ в зв’язку з тим, що серед них відсутні фахівці по перетворенню в АТ та вважає — простіше «наплювати» на інтереси громадян, покупців та Держави, ніж проводити перетворення ДП в АТ.
Тому, громадяни, слідкуйте за приватизацією, бо це не тільки розвиток Держави та збільшення інвестицій, а як вбачається ще може бути джерелом виконання Ваших прав та безоплатного отримання власності.
Треба нам контролювати дії влади, не давати їм можливості порушувати законодавство та права громадян, знати та боротися за свої конституційні права, за прозору приватизацію, за надходження до бюджету та боротися проти свавілля чиновників.
Чи стане громадянин джерелом влади залежить від кожного з нас.