24.07.2020132460
З реформи освіти можна виділити один позитивний момент це законодавчо закріплений засіб освітнього процесу — інклюзивне навчання. Це система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за якою діти з особливими освітніми потребами (ООП) навчаються в спеціальних закладах освіти, тобто інтернатах та змушені в них проживати через їх територіальну розгалуженість.
Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів — це головне завдання інклюзії.
В широкому сенсі інклюзивна школа — це заклад освіти, який забезпечує всім учням рівну освіту, адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг, створює позитивний клімат у шкільному середовищі. У інклюзивному середовищі кожна дитина повинна почувати себе безпечно та мати відчуття приналежності до колективу.
Значним меседжем з прийняттям законодавства з інклюзії в Україні було виділення значного державне фінансування на створення умов для дітей з ООП, а це сотні мільйонів гривень кожного року. Але як та нащо витрачались ці кошти можуть розказати лише батьки таких діточок, які зіткнулись з пафосом обіцянок і реаліями сьогодення.
Нагадуємо, що підставою для організації класу з інклюзивним навчанням є заява батьків або законних представників дитини з ООП, яка підкріплена висновком психолого-медико-педагогічної консультації (ПМПК).
На жаль, батькам часто доводиться мати справу з тиском та небажанням чиновників йти назустріч.
І так для проби дитина з ООП, вчиться в одній із шкіл м. Києва з 3 класу, близько 1 місяця. Дитина навчалась в цій школі від Департаменту освіти і науки м. Києва, який мав інформацію, де саме є інклюзивні класи по місту. В цей період — навчання проходило з порушенням законів про інклюзію, так як вчителі не були забезпечені (адміністрацією) засобами візуалізації для викладання уроків дітям з ООП, наочними посібниками і нічого крім книжки і шкільної дошки не використовували в навчанні, а також кількість дітей з ООП в класі не відповідало нормам ДБН.
У зв’язку з невдалою пробою, дитина вимушена перейти до іншої школи № 41 у 2 клас, так як вона була ближче до місця проживання на той момент і там теж був інклюзивний клас.
Навчаючись у школі № 41, в інтересах дитини, батьки зверталися за допомогою у Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», так як саме цей Фонд позиціонує себе, як перші хто втілював ідеї інклюзії.
Представники Фонду приходили в школу № 41, так як там не знали, як навчати дітей з важкими ООП. Саме там Юлія Найда, представник Фонду «Крок за кроком» намагалася навчити вчителів інклюзії, але коли батьки звернули її увагу на те, що її дії в школі не ефективні, висловилася, пустивши сльозинку: «А Ви спробуйте самі впровадити інклюзію в школах і пройти мій шлях, коли Я зверталася особисто до Соросу за підтримкою і провела стільки роботи і домоглася всього з Фондом...»
Все, що отримала дитина — ксерокопії (чорно-білого кольору) підручників 2 класу спеціальних шкіл. Як навчали педагогів не відомо.
Далі зі зміною місця проживання Департамент освіти м. Києва дав направлення вчитися в інклюзивний клас школи № 168, так як школа сама відрапортувала про наявність (інклюзивного) класу, незважаючи на те що кількість дітей з ООП в цьому класі більше норми.
Так за період навчання, школа ні разу не склала індивідуальні програми навчання дитини, тобто не адаптувала навчання під його потреби, як вимагають норми освіти.
У 2017-2018 роках Марина Порошенко стала, куратором інклюзивної освіти в Україні, так як створений Благодійний Фонд Порошенка став активно брати участь в інклюзії. Дитина була задіяна на зйомках в піар компанії Фонду.
Ну і як це допомогло дитині чи взагалі школі? Ніяк.
Щорічно обсяги фінансування Фонду становили близько 700 млн. гривень. На ці кошти можна було багато чого зробити, наприклад забезпечити впровадження інклюзії по всій країні, а не тільки для показухи в деяких школах столиці. У 2017 році прийнято законодавство про навчанні дітей з ООП за рахунок субвенцій. А де гроші? Чи правильніше, де інклюзивні класи?
Дитина з початку навчання, як і весь його клас, навчається без засобів корекції. При цьому виявилося, що школа в 2017 та 2018 роках закупала засоби корекції на суму понад 1 млн. грн, але звісно ніхто нічого не бачив.
На початку 2018-2019 навчального року школа повинна була скласти індивідуальну навчальну програму і план розвитку для дитини, а склали її за місяць до кінця навчального року. Згідно з наказами МОН, у школі повинна була збиратися команда психолого-педагогічного супроводу дитини з залученням батьків дитини, але жодного разу цього зроблено не було.
Усі рекомендації з боку батьків, щодо адаптації учнівського місця, класу, обладнання з ПЕРЕЛІКУ МОН та рекомендацій, зокрема, з книги М. Порошенко та інших, для потреб дітей з ООП, школою були проігноровані.
Почали створюватися місцеві Інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ), такі собі спеціальні центри, куди Департамент освіти м. Києва розпочав призначати «своїх людей». Так як дитина потребувала допомоги батьки звернулися до Вишгородського ІРЦ для складання висновків і подальшої передачі документів в школу № 168. На цей час Оболонський ІРЦ № 5 ще не був відкритий. У літку 2019 року висновок ІРЦ був переданий в школу.
В Оболонське управління освіти батьки звернулися з проханням забезпечити виконання висновку ІРЦ, на що отримали відповідь, що в 2019 році коштів для придбання засобів корекції для дітей з ООП відсутні.
А МОН на той час інформувало, що Києву виділено кошти для таких дітей.
Також особиста зустріч з директором Департаменту освіти Оленою Фіданян, дала тільки результат невиконаних обіцянок. Перевірка школи № 168, щодо забезпечення дітей з ООП в навчанні засобами корекції з державних субвенцій так і небула проведена.
Зустріч батьків з директором школи Наталією Кравчук перед новим навчальним роком, щодо виконання висновків ІРЦ, закінчилась зухвалістю та хамством керівника.
Після скарги в Управління та Департамент освіти, у школі розповсюджується інформація нібито батько дитини «побив» секретаря школи.
Звернення батьків до керівника Управління освіти, Наталії Вахнюк закінчуються їх цькуванням та психологічним тиском у школі.
Результат звернення батьків до Керівника експертної групи Департаменту інклюзії МОН Лариси Самсонової, стало початок цькування вже дитини (булінг), що є кримінальний злочин.
Департамент і Управління освіти займають сторону керівництва навчального закладу, батька дитини не пускають до школи, при тому що дитина з ООП вимагає постійного супроводу.
Батьки домовляються з телеканалом «КИЇВ», що буде репортаж про булінг дитини, натомість телеканал висвітлює тільки гарні новини про діяльність школи та чудове керівництво.
Чергові звернення батьків в МОН, Управління та департамент освіти Києва, в КРУ, казначейство, архітектуру та Омбудсмену залишаються без уваги.
При створенні у школі команди супроводу дитини, ігнорується обов’язкові умови входження батьків які є учасниками освітнього процесу.
Над батьками відкрито глумляться, пропонують переробити висновок ІРЦ.
Прохання батьків ознайомитись з індивідуальною програмою розвитку дитини, з відображенням результатів навчання, знову ігноруються.
Достукалися до освітнього омбудсмена, але недоліки помічає дрібні, а такі як тренажерний зал за субвенції для дітей з ООП — в оренді, не бачить. Результат перевірки — рекомендації, які ігноровані школою.
Як ми бачимо, не з освітнього процесу, а з боротьби батьків дитини з ООП, за цільове використання державних субвенцій та підтвердження реалізації оголошених програм Мариною Порошенко і фондами, такими як «Крок за кроком» — глобальна профанація пов’язана з масштабною корупцією, результатом якої є розкрадання великих цільових ресурсів.
Із цієї історії незрозумілі слова: «Інклюзивна освіта — рівень свідомості нації» — проголошені Мариною Порошенко.
Потрібно зрозуміти, що інклюзія це не просто простір для навчання, це життя дитини та навички її спілкування.
Нуччо Ордіне, професор італійської літератури в Університеті Калабрії наголосив «Учні не судини, які потрібно наповнити знаннями. Вони людські істоти, яким для ефективного засвоєння знань потрібно спілкування з учителем, з товаришами по навчанню, а не технології. Через комп’ютерний екран знання не можуть бути ні передані, ні сприйняті по-справжньому».
#Інклюзія #МаринаПорошенко #корупція #інклюзивнаосвіта #школа168