Репост - крок до змін! Розкажіть друзям про журнал
Головна/Статті

Обережно маршрутка!

Корупціонер в Україні всеукраїнський журнал
50660
За останній час багато сталося пригод на дорогах за участю автоперевізників та маршрутних таксі. На це навіть Урядові установи відреагували, розпочавши масштабну перевірку перевізників. Можливо треба було це робити раніше, тоді кількість постраждалих була б меншою. Ми пропонуємо поглянути на ще один випадок, який як лакмусовий папірець показує спроможність влади боротися з недоброчесними перевізниками.
26.03.2018 року близько 12.40 год. за адресою: м. Київ, вул. Попудренка неподалік будинку № 11 (на зупинці громадського транспорту «станція метро Дарниця», кінцева 45-го автобусного маршруту, місце для висадки пасажирів), водій маршрутного таксі при висадці пасажирів не дочекавшись повної висадки всіх пасажирів, не дочекавшись повного зачинення всіх дверей розпочав рух маршрутного таксі, в наслідок чого пасажирка цього маршрутного таксі, Кравченко Н. А., яка останньою виходила із транспортного засобу через задні двері випала із маршрутного таксі в момент початку його руху та отримала тілесні ушкодження, а водій причетний до скоєння ДТП (в порушення вимоги ПДР України) не зупинився на місці ДТП та поїхав у невідомому напрямку.
Внаслідок цієї дорожньо-транспортної пригоди вчителька отримала перелом кісток тазу та була доставлена до Київської міської лікарні швидкої допомоги, де була прооперована. З урахуванням «безоплатної» медицини лише витрати на лікування перевищили 70 тис. грн, і це не враховуючи відсутності працездатності на весь період лікування, яке триває по цей час, що призвело ще до втрати заробітку та потребу в догляді.
З даного приводу 27.03.2018 року СВ Дніпровського УП ГУ Н П у м. Києві до Єдиного реєстру досудових розслідувань були внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ст. 286 КК України та розпочато кримінальне провадження під №12018100040003032, станом на сьогодні слідство триває.





Відповідно до пункту 16 п/п 11 ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1001, ліцензіат зобов'язаний здійснювати такі заходи щодо запобігання скоєнню дорожньо-транспортних пригод: не пізніше ніж через дві години після скоєння дорожньо-транспортної пригоди за наявності загиблих або травмованих письмово або з використанням засобів телефонного, факсимільного чи електронного зв’язку цілодобово у робочі, вихідні та святкові дні інформувати Укртрансбезпеку.
Крім того, в цьому листі Укртрансбезпеки (від 16.05.2018 року № 4166/09/15-18), додатково надана інформація про те, що Київським міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки протягом лише 2018 року відносно ТОВ «Ярославь-Авто» складено 102 акти про порушення автотранспортного законодавства України, до перевізника неодноразово застосовувалися адміністративно-господарські стягнення, винесено 99 приписів щодо усунення виявлених порушень. В тому числі зазначається про дорожньо-транспортну пригоду у м. Києві за участю автобуса «Богдан»-А091, що належить ТОВ «Ярославь-Авто», яка мала місце 16.02.2018 року, в результаті якої постраждало 12 пасажирів.
Ну й що, маршрутки продовжують курсувати…
А за результатами перевірки 24.11.2017 року Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого орану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) складений акт № 1/54/15 від 24.11.2017 р., яким встановлено, що перевізник обслуговує маршрут № 545 з порушенням пп. 4.20.2, 3.1.1, 3.1.2 та п. 1.1 умов, визначених змістом Договору про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування м. Києва.
Тому 29.11.2017 року Департаментом в односторонньому порядку з 08.12.2017 року розірвано з ТОВ «Ярославь-авто» Договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування м. Києва № 54/15 від 19.08.2015, про що складено Лист - повідомлення про розірвання Договору № 053-10779 від 29.11.2017року. Не погоджуючись з діями та рішеннями Департаменту, перевізник звернувся з позовом до Окружного адміністративного суду м. Києва. У справі № 826/17753/17 перевірки Департаменту визнані такими, що здійснювались з порушенням процедури (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/74639091), тому Департамент звернувся до Київського апеляційного адміністративного суду з відповідною апеляційною скаргою (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/75559412). Такі ж самі позови подані й щодо порушень на інших маршрутах, обслуговування яких здійснював цей перевізник (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/75015089).
З цього зрозуміла тактика, яку обрало ТОВ «Ярославь-Авто»: «нічого не знаю, нічого не бачив», у такий спосіб перевізник намагається уникнути додаткових аргументів, які можуть вплинути на хід судової справи, і лише завдяки тривалому процесу судового оскарження він продовжує свою діяльність.
Звертаємо увагу, притягнення водіїв ТОВ «Ярославь-Авто» до відповідальності за порушення Правил дорожнього руху та скоєння ДТП відбувались і в поточному році (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/75107241), навіть бухгалтер перевізника притягувався до адміністративної відповідальності за махінації з метою зменшення податків (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/75185085).
Але незрозуміла позиція слідчого, який маючи всі необхідні дані, не може з’ясувати, навіть, хто був за кермом. І це при тому, що є затверджений графік руху на маршруті, перелік автобусів та водіїв, які працювали на маршруті, покази свідків та відео з камер спостереження, надані з прилеглих магазинів.



Бездіяльність правоохоронців та контролюючих органів сприяє діяльності недоброчесних перевізників, а потерпіла не може отримати відшкодування матеріальної та моральної шкоди, яку зазнала в результаті безвідповідальності водія та керівництва перевізника (отримуючи над прибутки не бажають, навіть, забезпечити сплату витрат страховою компанією, так як такі випадки підлягають обов’язковому страхуванню).
І знову ЗМІ інформують нас з вами про нові випадки транспортних пригод з тяжкими наслідками для пасажирів. Чого не вистачає владі щоб навести лад на дорогах? Законів чи бажання? Пильнуйте самі, допомоги варто чекати, як кажуть три роки.
Поділиться в соціальних мережах: