14.04.2020220880
11 березня цього року Кабінет міністрів України (КМУ) за головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля виносить Постанову № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19».
Постановою № 211 забороняється відвідування закладів освіти її здобувачами та проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб.
Вже 16 березня КМУ виносить наступну Постанову № 215 «Про внесення змін до постанови Кабінету міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211»
Цією постановою Уряд установлює на всій території України карантин до 3 квітня 2020 року, та крім заборони відвідування закладів освіти, забороняє вже проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 10 осіб і далі по списку: суб’єктів господарювання, регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом, перевезення пасажирів метрополітенами та залізничним транспортом.
Люди позбавлені можливості пересування по містах та по Україні у цілому. Також основна частина працездатного населення, яке живе від зарплати до зарплати, залишається без можливості заробітку.
25 березня КМУ виносить наступну Постанову № 239 «Про внесення змін до постанови Кабінету міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211», якою продовжує карантин до 24 квітня 2020 року, та тимчасово обмежує перетинання державного кордону України.
На підтвердження своїх серйозних намірів, у той же день 25 березня, за визначеним планом боротьби з поширенням коронавірусної інфекції, Уряд за головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, своїм Розпорядженням № 338-р запроваджує режим надзвичайної ситуації на всій території України на 30 днів, до 24 квітня 2020 року.
Доречи Прем’єр-міністр Денис Шмигаль наголосив, що режим надзвичайної ситуації не обмежує конституційні права громадян, а лише консолідує зусилля для подолання загрози.
Що таке надзвичайна ситуація визначено у підпункті 24 статті 2 Кодексу цивільного захисту України і це — обстановка на окремій території чи суб’єкті господарювання на ній або водному об’єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров’ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об’єкті, провадження на ній господарської діяльності.
Враховуючи вже вжиті заходи щодо про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, Прем’єр-міністр Денис Шмигаль 2 квітня на позачерговому засіданні Кабінету міністрів України підписує чергові зміни під Постановою № 255 «Про внесення змін до постанови Кабінету міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211».
Цією постановою Уряд установлює карантин на всій території України до 24 квітня та продовжує «закручувати гайки» — обмежуючи конституційні права громадян. Так додатково з 6 квітня забороняється перебувати у громадських місцях без одягнених засобів індивідуального захисту, переміщення групою осіб у кількості більш ніж дві особи, відвідування парків та зон відпочинку, відвідування спортивних майданчиків та перебувати на вулиці без документів.
Тепер ми переведемо свій погляд на ті події які у цей час проходять у владних інститутах.
Діяльність правоохоронних органів, безпосередньо поліції зосереджено на боротьбі з порушниками карантину та незгодними з рішеннями Уряду та залякування громадян грошовою відповідальністю. Слідча діяльність майже відсутня.
Боротьба з корупцією та корупціонерами відповідних органів таких як НАБУ та ДБР зведена нанівець, як грабували Україну при минулій владі так продовжують і зараз, набираючи обороти. Хто грабує, а хто торгує державними посадами.
Гласність та відкритість судового процесу нівелюється Судами.
В той час коли майже усе суспільство позбавлено заробітку, малий та середній бізнес знищено, олігархи продовжують отримувати надприбутки.
А як вишенька на торті, «під час чуми», прийняття Верховною Радою закону про продаж української землі.
Але-ж ми не будемо зараз давати оцінку тим чи іншим подіям, останнього часу, а зосередимось на тому що дало можливість Владі грабувати громадян України та створювати з них рабів.
Постанова Кабінету міністрів України № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», яка надала можливість тотальна здійснювати контроль над суспільством та зробити його цілком залежним від Влади.
Що таке ПОСТАНОВА КМУ, це нормативно-правовий акт.
Нормативно-правові акти є такі: Верховна Рада України, зокрема, приймає закони, Президент України видає— укази, а КМУ — постанови.
За юридичною термінологією нормативно-правовий акт є офіційним письмовим документом, який приймається уповноваженим органом, установлює, змінює або скасовує норми права.
Як по-перше Статтею 117 Конституції України закріплено, що нормативно — правові акти підлягають державній реєстрації в порядку, установленому законом.
Також це закріплено Указом Президента України № 493 від 03.10.1992 р. «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади», та введено в дію Постановою Кабінету Міністрів України № 731 від 28.12.1992 р. «Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».
Відповідно до ст. 4 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади:
«Державна реєстрація нормативно-правового акта полягає у проведенні правової експертизи на відповідність його Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України, та зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), антикорупційної та гендерно-правової експертиз з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, а також прийнятті рішення про державну реєстрацію цього акта, присвоєнні йому реєстраційного номера та занесенні до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
Враховуючи вищевикладене Всеукраїнський журнал «Корупціонер в Україні» звернувся з відповідним запитом до Міністерства юстиції України (Мінюст), у якому запросив надати інформацію та копії документів відносно здійснення Мінюст експертиза та надання висновку щодо відповідності нормативно-правового акту — Постанова КМУ № 211, Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України та вразі здійснення надати копію висновку.
Відповідь Мінюст за підписом заступника міністра Олександра Банчука, не стала несподіванкою, та підтвердила припущення відсутності експертизи, але-ж підстава не проведення експертизи дуже здивувала.
«Водночас інформуємо, що відповідний проект постанови Кабінету Міністрів України для проведення правової експертизи та експертизи на відповідність Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод до Міністерства юстиції України не надходив.»
У своїй відповіді Олександр Банчук ще забув зазначити, що експертиза Постанови КМУ № 211 не здійснювалася, не тільки щодо відповідності Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а також щодо відповідності Конституції, законодавству України та міжнародним договорам України.
А це все свідчить про те що, Мінюст при внесенні до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, відповідних даних, порушило статтю 4 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, не провівши правової експертизи на відповідність Постанови КМУ № 211 Конституції та законодавству України, Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколам до неї, міжнародним договорам України.
У сухому залишку ми маємо нелегітимний нормативно-правовий акт КМУ — Постанову № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», який спричинив занепад економіки держави, ризики втрачання української землі, руйнування малого і середнього бізнесу, та зубожіння громадян.
Відкриті питання:
Хто буде нести відповідальність?
Як буде захищатися Мінюст, перебуваючи відповідачем у суді, за позовом про скасування реєстрації, Постанову № 211 КМУ «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»?
Як Уряд та держава у цілому буде компенсувати громадянам збитки заподіяні безвідповідальними рішеннями та злочинними діями?
На останок щодо введення надзвичайного стану у цивілізованих країнах. Уряди цих країн приймаючи такі рішення, несуть повну економічну та соціальну відповідальність перед своїми платниками податків і не намагаються під прикриттям цих заходів пограбувати їх.
#КМУ #Мінюст #ДенисШмигаль #карантин #постанова211