Репост - крок до змін! Розкажіть друзям про наш журнал
Головна/Статті

Чому Управління капітального будівництва Одеської міської ради потребує невідкладної перевірки?

Чому Управління капітального будівництва Одеської міської ради потребує невідкладної перевірки?
17120
10 вересня 2018 року Володимир Гройсман відвідував Одещину з робочим візитом. Під час візиту до "Прозорого офісу" його супроводжували мер міста Геннадій Труханов і очільник області Максим Степанов.
«Так виглядає Центр надання соціальних послуг в одному з районів Одеси. Зручний, без кабінетів і зайвих черг під дверима. 400 найменувань послуг – від видачі довідок до оформлення допомоги. Уряд фінансово підтримав будівництво #ЦНАП, щоб одесити могли комфортно отримувати послуги», – написав тоді на своїй офіційній фейсбук-сторінці Прем’єр-міністр.
Що цікаво, півтора роки тому на сайті «Ні корупції!» було опубліковане розслідування по "Прозорому офісу". Там були порушення, які проігнорували, навіть після звернення ДАСУ. Тоді було оголошено тендер на розміщення «Прозорого офісу» на суму 51 млн. грн. При цьому банківські гарантії, подані учасниками аукціону, не відповідали вимогам Національного Банку.



Відсутність у банківських гарантіях інформації про банк бенефіціара обмежує права Замовника і звільняє банк-гарант від виконання своїх зобов'язань по гарантії. Тендерні пропозиції ТОВ «Арт проект-2010», ТОВ «Одесакомунекологія» і ТОВ «Будівельна компанія «Градо-Строй» не відповідали вимогам тендерної документації і мали би бути відхиленими Замовником – Управлінням капітального будівництва Одеської міськради. Проте цього не сталось.
З цього приводу координатором Центру компетенції ДП «Прозорро» Сергієм Сарафанюком було подано звернення до Південного офісу Держаудитслужби, Управління захисту економіки Нацполіції та в Управління капітального будівництва Одеської міськради. Держаудитслужба знайшла порушення у згаданій закупівлі, та рекомендувала замовнику їх виправити або провести новий тендер, уже з дотриманням вимог законодавства.
Однак, поведінка управління та підрядників не змінилась, а порушення продовжились.



ТОВ «Одесакомунекологія»
11 квітня 2018 року відбулись торги за лот «Капітальний ремонт будівлі, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 9 з розміщенням центру надання соціальних послуг у форматі «Прозорий офіс». Відеонагляд та інтернет, монтаж пасажирського ліфту, протипожежний водопровід», на суму 10,497 млн., на яких також перемогло ТОВ «Одесакомунекологія».
Цього разу банківську гарантію надав «Конкорд-Банк», проте у ній так само відсутні назва банку бенефіціара, адреса, SWIFT-код (BIC kod) або номер телекса. Суперником у торгах було НВП «Техвод», яке запропонувало вищу ціну.
Загалом ТОВ «Одесакомунекологія» за 2018 рік вже отримала підрядів з бюджету на загальну суму 58 565 099 грн., за 2017 р. – 154 699 729 грн., а за 2016р. – 104 613 793 грн., тобто, з кожним роком підприємство нарощує кількість отриманих бюджетних коштів.
За останні 3 роки компанія фігурувала у 11 судових справах, з них 8 – кримінальних судових справ, пов'язаних з компанією.



Підприємство, за розрахунком індексу для оцінки якості переможця державного тендеру «ФОКС» (Формалізовані Ознаки Корупційної Складової), має незадовільний висновок. По-перше, керівник та засновник є однією особою, а засновник володіє 100% статутного фонду, що є ознаками сумнівної якості. По-друге, необхідна додаткова перевірка на наявність податкового боргу, низькі або негативні показники рентабельності, що є ознаками неефективної господарської діяльності. І по-третє, підприємство має ознаки можливої неспроможності виконання своїх зобов'язань: тендерні кошти є значною часткою (понад 60%) в структурі доходу, тендерні кошти на 100% більше суми основних засобів та нематеріальних активів, невелика кількість працюючих, або мінімальна зарплата.



Директором та бенефіціаром підприємства значиться Щербакова Тетяна Всеволодівна. За її ж адресою зареєстрований Щербаков Сергій Євгенович, засновник ПП «Старшип Компані», що займається виробництвом цегли та інших будівельних матеріалів. Сергій Щербаков балотувався до Одеської міськради від Блоку Павлюка у 2006 році.
Микола Павлюк – колишній начальник ДП «Одеський морський торговельний порт», народний депутат 4-го скликання (НДП), засуджений за злочини, пов’язані з корупцією, амністований у 2012 році.
ТОВ «Одесакомунекологія» також фігурує у інших скандалах. Так, саме це підприємство виступає підрядником у реалізації проекту реставрації Воронцовської колонади ( також відомої як ротонда, бельведер), спорудженої за проектом архітектора Ф.К. Боффо в 1826-1828 рр. і звинувачується у суттєвих порушеннях, спрямованих на відмивання бюджетних коштів, які можуть призвести до знищення згаданої пам’ятки архітектури.



Управління капітального будівництва Одеської міської ради
Повернемось до замовника закупівлі. Очолює управління Панов Борис Миколайович, якого неодноразово звинувачували у корупційних правопорушеннях. Панова було призначено 16 липня 2014 року новообраним міським головою Одеси Геннадієм Трухановим.
Борис Панов – постійний фігурант одеських корупційних скандалів. Так, Всеукраїнський рух проти політичної корупції «Під контролем» вважає його причетним до сприяння корупційним інтересам, адже Панов, перебуваючи на посаді начальника управління капітального будівництва Одеської міськради, ухвалив рішення щодо результатів тендерних торгів з ремонту школи, які пройшли з порушенням чинного законодавства.
Управління капбудівництва заплатило ТОВ «Будівельна компанія «Градо-Строй» за ремонт 38142036 грн. Єдиним конкурентом ТОВ «БК «Градо-Строй» в тендері виступило ТОВ «БМУ-533» з пропозицією ремонту за 49998909,60 грн. Згідно даних Єдиного реєстру судових рішень, «СК «Градо-Строй» вже підозрювалося в ухиленні від сплати податків до держбюджету.
Детальніше взаємодію Панова з підприємством «СК «Градо-Строй» розслідувала журналістка Ольга Обашидзе (видання «Skelet-Info»), звинувативши Панова у підробці тендерної документації та службовій недбалості.
А рік тому Панова було відсторонено від виконання обов’язків через зв’язок із трагедією в дитячому таборі «Вікторія», коли внаслідок пожежі загинуло троє дітей, адже саме цей чиновник підписував документи на проведення тендерів та закупівель.
Проте, через невеликий проміжок часу, коли увага мас-медіа та суспільства до справи знизилась, Панов, без жодних для себе наслідків, знову повернувся до виконання своїх посадових обов’язків.



Повертаємось до порушень у тендерній документації, про які йшлось на початку статті. Перевіривши декілька закупівель, які нічим між собою не пов’язані, ми виявили, що вони наявні практично всюди.
Банківські гарантії по інших закупівлях Управління мають одну і ту саму проблему – відсутні назва банку бенефіціара, адреса, SWIFT-код (BIC kod) або номер телекса, що обмежує права Замовника і звільняє банк-гарант від виконання своїх зобов'язань по гарантії. Йдеться, наприклад, про:
  • Капітальний ремонт КУ «Центр первинної медико – санітарної допомоги №28» за адресою: м. Одеса, вул. Давида Ойстраха, 7 (гарантія надана ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень»)
  • Реконструкція інженерних мереж системи теплопостачання мікрорайону «Шкодова гора» в м. Одесі з облаштуванням котельних за адресою: м. Одеса, вул. Шкодова гора, 2-А 6-А та реконструкцією теплових мереж (гарантія надана ПАТ «Банк інвестицій та заощаджень»)
  • Капітальний ремонт будівлі, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Мечникова, 102 (гарантія надана Кристалбанком)
Отже, можемо констатувати, що проблема з банківськими гарантіями у закупівлях Управління капітального будівництва – системна, а отже хоча би з цього приводу Управління капітального будівництва потребує позапланової перевірки, як і діяльність його керівництва загалом.

ГО «Офіс Регіонального Розвитку»
Поділиться в соціальних мережах:
Коментарі: