03.12.201841060
Дуже часто можна почути скарги на якість харчування дітей в школах, садках або, наприклад, дитячих таборах. Адже, на думку переважної більшості пересічних громадян, туди закуповуються найдешевші продукти з досить сумнівною якістю.Тому, ГО "ОФИС РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ" вирішив вивчити закупівлі Департаменту освіти і науки Одеської міської ради,
що стосуються продуктів харчування, щоб дізнатися чи дійсно все таке дешеве і хто постачає продукти одеським малюкам. Які ж продукти закуповували одеські чиновники Департаменту освіти? Тут і масло, і тверді сири і кисломолочні, печиво, зефір, м'ясо, згущене молоко, овочі та це ще далеко не весь перелік продуктів харчування, які поставлялися на столи дітей в одеських навчальних закладах.
Пройдемося по цінами. Твердий сир в середньому обійшовся одеським платникам податків в 170 гривень за кілограм, при тому що оптові ціни на цей продукт коливаються від 120 до 170 грн за кіло, де 170 - це вартість твердого сиру польського виробництва. Сир коштував в середньому 90 гривень за кілограм, а оптові постачальники з різних регіонів України пропонують подібний товар за ціною від 30 до 60 гривень за кілограм. Варену ковбасу невизначеного сорти департамент закупив по 133 гривні за кіло.
Тому говорити про дешеві товари не доводиться. Ціни досить пристойні навіть за мірками роздрібних закупівель, що вже говорити про оптові поставки. Тепер до більш цікавим нюансам, які ми відзначили переглядаючи закупівлі Департаменту освіти на сайті prozorro.gov.ua.
У 8 з 25 закупівель продуктів харчування оголошена вартість значно відрізняється від тієї, яку виставляли учасники торгів, і фінальної вартості. Так, наприклад, в одній з закупівель планувалося закупити масла вершкового більш ніж на 4 мільйони гривень. Але в підсумку було подано дві пропозиції з вартістю трохи більше 1000000 гривень. Зрозуміти причину різниці в 3 мільйонів важко. Чим це можна пояснити? Помилкою? Але помилка трапляється раз або два, а не в 37% всіх оголошений закупівель.
Так, за результатами аналізу, проведеного за допомогою сервісу bi.prozorro, економія Департаменту освіти Одеської міської ради в 2018 році, завдяки використанню порталу prozorro.gov.ua, склала трохи менше 7000000 гривень. Але з огляду на дивну ситуацію з оголошеною вартістю і кінцевої сумою, на яку укладаються договори, економія становить значно меншу суму. І найголовніша родзинка. Абсолютно всі договори на закупівлю продуктів харчування був укладений з ТОВ «Проект Інвест XXI».
Підприємство, засновником і кінцевим бенефіціаром якого є Наталія Фоміна, ще в 2016 році звинувачувався активістами руху проти політичної корупції «Під контролем» в завищенні цін на продукцію і недобросовісної конкуренції.
З 2016 підприємство отримало з бюджету 183 997 573 грн., У 2017 сума зросла до 201 627 262 грн., А в 2018 фірма вже встигла отримати 193560454 грн.
Тобто, з кожним роком заробіток за рахунок бюджетних коштів стабільно зростає.
Фоміна Наталія Георгіївна також значиться засновницею ТОВ «Ді Ес Джі Девелопмент енд Інвестментс», яке займається будівництвом житлових і нежитлових приміщень, і ТОВ «Елана»,здійснює адвокатську діяльність.
У 2018 року нічого не змінилося. Говорити про конкуренцію в закупівлях продуктів харчування до сих пір не доводиться. Якщо конкуренти у Наталії Фоміної з'являлися, то їх або знімали з участі в торгах, або вони їх програвали. Що цікаво, на сьогоднішній день на компанію «Проект Інвест XXI» відкрито кримінальне провадження, однак цей факт не зупиняє Департамент освіти від відносин з таким виконавцем.
Крім того, дана компанія має податковий борг, що є підставою для недопущення до участі в закупівлях. Але і цей факт не заважає взаємовигідних відносин Департаменту та пані Фоміної.
ГО «Офіс Регіонального Розвитку»