Репост - крок до змін! Розкажіть друзям про журнал
Головна/Статті

Як М. Нефьодов та В. Трубаров вводять в оману суспільство щодо приватизації «офшорами»

Як М. Нефьодов та В. Трубаров вводять в оману суспільство щодо приватизації «офшорами»
30900

У своєму інтерв’ю ці два посадовця в  програмі «Гра Слів» (проект Bihus.info та 24 каналу) зазначили, що у ст. 8 нового законопроекту «Про приватизацію державного майна» бути покупцями об’єктів приватизації дозволено особам, які зареєстровані в офшорній зоні і що не треба лякатися «офшорів».

Але наводжу зміст частини статті 8 цього законопроекту № 7066:

« Не можуть бути покупцями:

юридичні особи, власником 10 відсотків і більше акцій (часток) та/або кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є резидент держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, чи держава, визнана Верховною Радою України державою-агресором;

особи, зареєстровані в офшорній зоні, або особи, акції (частки) яких у сукупності більше ніж на 50 відсотків статутного капіталу належать прямо або опосередковано таким особам (перелік таких зон визначає Кабінет Міністрів України) чи країнах, включених FAТF до списку країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом.»

Зі змісту статті 8 законопроекту № 7066 ми бачимо, що можлива участь «офшорів», коли вони володіють менш ніж 50 % статутного капіталу у покупця, а на даний час це не можливо взагалі.

І чомусь ці високопосадовці умовчали про «новели» цього законопроекту, а саме про те, що на відміну від діючого закону «Про приватизацію державного майна» вони дозволяють бути покупцями об’єктів приватизації, у яких держава-агресор володіє до 10% статутного капіталу покупця та у яких 50 % статутного капіталу належать особам чи країнам, включених FATF до складу країн, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом.

Простими словами цей законопроект дозволяє покупати наше державне майно покупцям, у яких 10 % володіє держава-агресор, або покупцям, у яких 50% статутного капіталу складають гроші, одержані злочинним шляхом.

Далі, щодо слів М. Нефьодова та В. Трубарова щодо можливості визначення на 50% кінцевих бенефіціарних власників (контролерів). Читаємо статтю 14 законопроекту № 7066: «1. Потенційні покупці — юридичні особи — нерезиденти зобов’язані подати разом із заявою до організатора аукціону документ про структуру власності зазначеної юридичної особи та інформацію про кінцевого бенефіціарного власника (контролера)».

Знову простими словами, що покупець повинен розкрити всю (100%) інформацію до кінцевого власника або до кінцевих власників.

Більш детальний аналіз цих «новел» я додаю у порівняльній таблиці.

Так от виникає питання — бажання ввести в оману суспільство цими високопосадовцями щодо покупців це є непрофесійність, це є не розуміння своїх же «новел» або навмисний намір.

Також дивує скромне умовчування М. Нефьодовим та В. Трубаровим того, що вони фактично відкривають участь у приватизації державі агресору та злочинним грошам. Ось такі у нас реформатори.

Автор: Качур Дмитро Миколайович

Експерт з питань приватизації Громадської ради при ФДМУ

Поділиться в соціальних мережах: