28.11.201854330
Загострення ситуацій з питань розпорядження земельними ресурсами звичне явище в нашому повсякденні. Воно торкається всіх сфер нашого життя. Закритість у вирішенні питань розподілу та використання землі у місті Києві дає можливість деяким ділкам використовувати її не за призначенням. Один з прикладів ситуація, яка склалася навколо Спеціалізованої дитячо-юнацької спортивної школи олімпійського резерву з вітрильного спорту (м. Київ, вул. Прирічна, буд. 30, код ЄДРПОУ 14293000) та Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи «МАЯК» (м. Київ, вул. Прирічна, 30-А, код ЄДРПОУ 26200127).Громадські організації, які стали у сумнівний засіб засновниками цих шкіл, за допомогою керівників цих шкіл намагаються під прикриттям дитячого вітрильного спорту та в незаконний спосіб заволодіти, землями та майном, що належить громаді та яке передано цим школам у власність для розвитку дитячого та юнацького спорту, для формування тут олімпійського резерву.
Трохи історії цього питання. За рішенням Київміськради від 27.02.2003 р. № 289/449 земельна ділянка розміром 3,32 га (Затока «Собаче Гирло») у Оболонському районі м. Києва була передана в довгострокову оренду на 25 років Київській міській раді профспілок для експлуатації та обслуговування саме СДЮШОРу, а також Управлінню підприємств комунального обслуговування міськвиконкому під будівництво зони відпочинку та пляжу з рятувальною станцією в прибережній смузі житлового масиву «Оболонь», у зв’язку з переходом права власності на спортивні споруди та обслуговуючі споруди (передача майна здійснювалась ще в 1992 році).
Київська міська рада профспілок згідно з цим рішенням 16.09.2004 року уклало відповідній договір з СДЮШОР, засновником якої тоді виступало Київське міське фізкультурно-спортивне товариство «Україна». Об’єкти нерухомого майна СДЮШОР були збудовані за рахунок профспілкових коштів та громади для зайняття вітрильним спортом. Відповідно до рішення Київської міської ради від 22.12.2015 р. № 62/62 було надано згоду на прийняття СДЮСШОР до комунальної власності територіальної громади міста Києва, крім того, були надані відповідні доручення щодо його фінансування. З «незрозумілих» причин та з порушенням вимог законодавства в 2017 році до складу засновників СДЮШОР увійшли Громадські організації «Товариство сприяння розвитку вітрильного спорту» (код 34839758) та «Товариство спортсменів-ветеранів вітрильного спорту» (код 34839784).
Довідково. Законом України «Про фізичну культуру і спорт» та Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 р. № 993, визначено, що фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється за рахунок коштів власника (засновника), відповідного бюджету, інших джерел, не заборонених законодавством. |
За інформацією отриманою від Департаменту молоді та спорту КМДА (лист від 18.10.2018 № 078-833) засновники СДЮШОР відмовляються виконувати вищезазначеного рішення Київради та передавати школу в комунальну власність, при цьому, ці засновники «не бажають приймати участь в утриманні школи, перекладаючи її повне фінансове утримання на бюджет міста Києва».
Але ці засновники не бідують, на території школи «без їх відома» надаються послуги з стоянки та ремонту яхт, які не мають жодного відношення до спорту, при цьому збільшена орендна плата (благодійні внески) й для інших громадських організацій, які за договорами з ДЮСШОРом організовують змагання з вітрильного спорту та тренують дітей та молодь, а це означає, що яхти, які використовуються для спортивних тренувань, не зможуть вільно стояти на території СДЮШОР, в такий спосіб у дітей хочуть забрати школу та можливість приймати участь у змаганнях.
З наявних джерел відомо, що за стоянку з невеликого судна беруть від 1900 гривень (у місяць), а на рейді біля СДЮШОР стоять не менше двох десятків яхт, не схожих на спортивні судна.
А оренда кімнатки для зберігання снастей, тощо або малесенького елінгу ще не менше 5000 грн на місяць, оплата електрики та інших послуг по утриманню суден - додатково за домовленістю. (Звернемо увагу на такий факт - оренда за всю земельну ділянку СДЮШОР у 2018 році становить приблизно 4987 грн на місяць, але оплата здійснюється за рахунок бюджету м. Києва, тобто з одного карману в інший.) Риторичне питання – кому ідуть кошти?
Зрозуміло, що всі кошти ідуть до кишень, зазначених керівників. І замість сприяння розвитку, про що записано в статуті СДЮШОР та згідно з правилами Дитячих спортивних шкіл, та всупереч їм, продовжується розкрадання майна школи.
Також керівництво школи покриває дії підлеглих щодо організації послуг з ремонту та обслуговування комерційних суден (яхт) замість дитячих човнів та лафетів, при цьому, кошти знов ідуть до кишень обслуговуючого персоналу та того ж керівництва. Цим виставляють саму дитячу школу в не найкращому світі, де повинно відбуватися виховання підростаючого покоління, а не використовувати школу, як засіб для прикриття комерційних оборудок. (Про розкрадання майна школи свідчать відкриті кримінальні впровадження та заведені кримінальні справи минулих років.)
До цього часу лише Кісельов Євген Михайлович - Президент ГО «ЛАЗЕР» своїм авторитетом стримував бажаючих нажитися на дітях, він спрямовував всі сили громадськості на розвиток та поширення вітрильного спорту, проведенню змагань серед молодих спортсменів. Сприяв розвитку школи та відновленню та підняттю престижу віндсерфінгу в Україні, а саме в Києві, з можливістю формуванню олімпійського резерву. З уходом Кісельова Євгена Михайловича (сумна подія сталася в червні цього року, це тяжка втрата не тільки для школи, але й для українського спорту), керівництво школи припинило приховувати свої цілі.
Не тільки громадськість, але й колектив тренерів СДЮШОР невдоволені станом справ, вони не мають можливості виховувати нове спортивне покоління та нових Олімпійців для своєї країни, якими могли би пишатися усі Українці. Тому громадськість та небайдужі Кияни бажають зберегти школу для дітей та молоді, щоб вона виконувала своє призначення - розвивати дитячій вітрильний спорт.
Лише повага до Конституції, неухильне дотримання норм основного Закону має стати запорукою розбудови в Україні європейського цивілізованого громадянського суспільства, яке забезпечить можливість підростаючому поколінню самостійно визначати майбутнє, в тому числі спортивне, нашої країни.
Про юридичні аспекти «віджиму» СДЮШОР та схеми рейдерства спортивних шкіл буде розглянуто в іншій статті…