11.10.201898020
Ініціативна група киян об’єднавшись у Штаб захисту прав киян на місцеве самоврядування (далі – МС), звернулися до Київської влади з вимогами:
- організувати проведення відкритого обговорення проблем територіальної громади (далі – ТГ), що зазначені в Концепції Статуту ТГ м. Києва і шляхів їх вирішення;
- доповнити міську цільову програму «Сприяння розвитку громадянського суспільства у м. Києві на 2017 – 2019 рр.» реалізацією пілотних проектів по формуванню структурованої ТГ, а набутий досвід врахувати в Статуті ТГ м. Києва;
- забезпечити реалізацію вимог Закону України «Про ратифікацію додаткового протоколу до Європейської хартії місцевого самоврядування на право участі у справах органу МС» від 02.09.2014 р. № 1621-VII, у справах органу МС, а також в частині створення центру комунікацій при міської раді, забезпечення участі членів громади у програмах комунальних ЗМІ;
- ініціювати прийняття Верховною Радою України закону про вибори депутатів місцевих рад на мажоритарній основі;
- створити Центр комунікацій при Київській міській раді;
- створити програми при комунальних ЗМІ щодо висвітлення проблем ТГ.
Вищевказані вимоги були спричиненні дійсністю яка нас охоплює, а саме:
рішенням Київської міської ради від 20.12.2017 р. № 707/3714 , яким затверджена Концепція Статуту ТГ м. Києва.
В тексті цієї Концепції Статуту зазначено:
«Існуюча на сьогодні у м. Києві модель функціонування місцевого самоврядування та її локальна нормативно-правова основа не задовольняють потреб територіальної громади та її членів – жителів м. Києва і не відповідають принципам Європейської хартії місцевого самоврядування, сучасним стандартам муніципальної демократії...
… відсутність субсидіарності (принцип субсидіарності є механізм, згідно з яким справи вирішуються на рівні їх виникнення - «знизу вгору») та реальної децентралізації (процес перерозподілу повноважень, від центрального управління на територіальне) у місті - територіальна громада міста Києва, по-суті, носить другорядний у порівнянні з іншими суб'єктами міської влади характер, що суперечить Конституції України та усім міжнародним стандартам місцевого самоврядування».
Стан місцевого самоврядування у столиці України, офіційно визнаний Київською міською радою, не відповідає Конституції України і потребує термінового реформування.
Тому необхідно починати з чогось та самим вибудовувати європейську систему самоврядування, де місця корумпованим чиновникам та продажним політикам не залишиться, а правоохоронні та контролюючі органи будуть вимушені виконувати закони нашої держави.
Але залиште ілюзії, діюча Київська влада, знайде привиди та обґрунтування, переверне з ніг на голову усі принципи побудови ТГ, використовуючи розбіжності в українському законодавстві. При цьому, буде стояти на позиції, що основним носієм місцевого самоврядування, його функцій і повноважень в місті є ТГ міста.
Щось не складається шановний Олександр Деніс. З Вашої відповіді ми бачимо, що з початку ми купуємо хліб у крамниці, а потім з нього вирощуємо зерно. Теж виходить зі створенням ТГ міста Києва - з початку створюється ТГ міста без киян, потім представницьку владу передаємо політичним партіям, за представників яких, нібито громадяни віддали свої голоси. І отримуємо не тих кого ми поважаємо, довіряємо та кому передаємо своє громадське майно в управління, а таких «керманичей», як за часи Черновецького, Попова і нарешті шановного Кличка.
Також потрібно не забувати про величезні кошти, які витрачаються з бюджету міста, бюджету країни, а також фінансову допомогу західних партнерів на розбудову місцевого самоврядування в місті Києві та на створення ТГ. Куди всі ці кошти зникають і як розпилюють, про це детальніше будемо розбиратися окремо.
З моменту прийняття рішення Київрадою, яким систему місцевого самоврядування в Києві визнано незаконною, пройшов, майже, один рік, але київська влада не збирається проводити її у відповідність з Конституцією України. Про це свідчить відповідь чиновників з КМДА.
Зараз висновок такий, що Київська влада, умисно саботує створення територіальної громади у місті на принципах субсидіарності та реальної децентралізації, так як не хоче та боїться втратити можливість самостійно розпоряджатися майном киян та не нести за це відповідальність. А як би до влади обирались люди проходячи відбір на порядність і професійність починаючи з дому, потім кварталу, мікрорайону та району, тоді-би були реальні зміни на краще і сформувалось би місцеве самоврядування цивілізованої держави.
Далі буде…………